שיר בוקר בסטגטו לגטו
סטקטו ולגטו במוזיקה ובתנועה
סטקטו ולגטו במוזיקה ובתנועה – במרחב
למי: גילאי 0-6
המטרה: הכרת המושגים סטקטו ולגטו
מילות השיר:
בוקר אור / מילים: יהושע מרגולין לחן: דניאל סמבורסקי ביצוע: נורית וייס לוי
עורו קומו ציפורי שיר
עופו טוסו אל הניר
זרעונים תולעים
אוכל טוב גם טעים
שם לרוב, שם לרוב
בוקר טוב, בוקר טוב
בו-קר טוב
אפיון השיר:
השיר בנוי משני חלקים. החלק הראשון בלגטו והחלק השני בסטקטו.
ריקוד סיני מתוך מפצח האגוזים מאת צ’ייקובסקי
למי: גילאי 0-6
המטרה: הכרת המושגים סטקטו ולגטו, לדעת לזהות אותם בתוך היצירה המוזיקלית ולפעול בתנועה
מערך הפעילות:
פתיחה והטרמה לנושא:
- נספר לילדים שגם למוזיקה יש שפה ונמחיש את המושגים- לקטנים על ידי תנועות עם הגוף ולגדולים על ידי ציורים של תווים.
- נדון כיצד ניתן לעשות סטקטו עם איברים שונים בגוף וכיצד ניתן לעשות לגטו
- נפעל עם היצירה שלוש פעמים- בפעם הראשונה בישיבה עם תנועות המותאמות, בפעם השניהבתנועה במרחב עם סרטים או מטפחות ובפעם השלישית בשילוב אמנויות עם דפים וצבעים (מתאיםלילדים מגיל 3 ומעלה).
פעילות עם השיר:
- הצגת המושגים סטקטו ולגטו עם אביזרי המחשה- תמונות של תווים, סרטים, מטפחות ועוד כיד הדמיון.
- נאזין למוזיקה וננסה לזהות מתי סטקטו ומתי לגטו. (מתאים מגיל 3 ומעלה)
- נעשה עם הגוף תנועות קופצניות לסטקטו ותנועות מתמשכות וארוכות ללגטו
- נפעל עם השיר פעמיים- פעם ראשונה ללא אביזר על פי התנועות שלמדנו ובפעם השנייה עם מטפחות או סרטים
- בשילוב אמנויות- נצייר על הדף קוים ארוכים בלגטו וננקד בסטקטו.