לימוד לילדים
שיר
מטרת הפעילות –דוכיפת, הציפור הלאומית של ישראל המצטיירת כאחד המאפיינים של המדינה וכחלק מהנוף הארצישראלי. הכרת הציפור, המזון שלה, הקול שמשמיעה, המראה שלה. ובנוסף, הכרת המטלופון ולגדולים יותר אף נגינה במטלופון.
על השיר – שיר במקצב קליט ונעים שהילדים מיד מתחברים אליו. השיר בנוי משני בתים המתארים את מראה הדוכיפת ומספרים על מזונה ומפזמון חוזר המחקה את הקול שלה וכאשר ישמעו אותה הם ידעו לזהות אותה.
במפגש – נשוחח על הדברים המאפיינים את מדינת ישראל, בנוף, במנהגים השונים, במאכלים. נציג את בובה/ תמונה של הדוכיפת ונספר שגם היא חלק מהנוף בארץ ישראל. נדון יחד עם הילדים על המראה שלה ונספר להם מה היא אוכלת.
במרחב – נעשה מסלול של חישוקים ונצעד מחישוק לחישוק כמו דוכיפת. לאחר מכן לצלילי מוזיקה הילדים הולכים בחדר סביב החישוקים וכאשר המוזיקה נעצרת כל ילד בוחר לו חישוק “לחפש אוכל” ולנקר בו כמו הדוכיפת.
בתנועה – נשים דגש על הראש הזז לפנים ולאחור ונצרף את שאר חלקי הגוף לתנועה של קדימה ואחורה. במתיחות , בתנועה במרחב ובעבודה עם חבר. ניתן לרקוד את הריקוד בזוגות- בבית לתת ידיים ולהסתובב ובפזמון הילדים יעשו אחד מול השני את תנועת הדוכיפת.
במשחק – נשחק משחק קוקו/ חם קר – נחביא את בובת הדוכיפת והילדים יצטרכו לחפש ולמצוא כאשר הם מתקרבים נשמיע את קולה של הדוכיפת. אפשרות נוספת אחד הילדים / הגננת תתחבא ומידי פעם תשמיע את קולה של הדוכיפת עד שהילדים ימצאו אותה.
מילות השיר –
דוכיפת הופה הופ / מילים ולחן: נורית וייס לוי
הופ, הופ, הופ – הופה הופ!
טיילתי בגינה ראיתי שם ציפור
היא מנקרת, מנקרת, במקור
שאלתי :”מה את מחפשת שם בתוך האדמה?”
אמרה לי: “חרקים טעימים אני רוצה”
פזמון-
דו ,מי ,סול , הופ הופ הופ כחול, אדום, סגול
דו גבוה, סול, מי הופה הופ תכלת,סגול, אדום
דו , מי , סול, הופ הופהופ כחול, אדום, סגול
פה, מי, רה הופה הופ ירוק, אדום, צהוב X2
עם כתר על הראש מטיילת הציפור
אחורה וקדימה ואחור
שאלתי: “איך קוראים לך?”
“תודה שאתה שואל, קוראים לי דוכיפת!
הציפור של ישראל”.