מטרת הפעילות – פתיחה שמחה לבוקר שמכניסה לאוירה של אנרגיות טובות. עבודה על מוטוריקה גסה, קואורדינציה ומקצב.
על השיר – שיר אנרגטי ושמח לפתיחת הבוקר המלמד בין השאר כללי נימוס בסיסיים והתנהלות בחברה. בשיר שני חלקים, הראשון של צעידה המזמינה את הילדים להצטרף בתנועות הליכה ולפגוש חבר, השני של בוקר טוב.
במפגש – נביא בובה של ילד, נספר שהוא קם בבוקר, התארגן (הזדמנות לשוחח על שלבי ההתארגנות בבוקר) ויצא לדרך. לאן הוא הלך? תיכף נגלה.. הוא הלך והלך והלך, פתאום פגש חבר! מה אומרים לחבר שפוגשים בבוקר ברחוב? נכון, אומרים לו בוקר טוב. ככה המשיך ללכת ופגש עוד חבר ועוד חבר. עד שהגיע, לאן? לאן הולכים בבוקר? לגן.
במרחב – בבית נעבוד על צעידה בקצב אחיד ובפזמון ננופף בידיים ונאמר בוקר טוב לחברים, אפשר ממש לתת כיף או ללחוץ יד.
במוזיקה – נשים לב למקצב המיוחד של הבית, מקצב אחיד של הליכה- כמו מארש ובפזמון המנגינה נהיית קצת יותר איטית.
עם אביזר – ניתן לגזור כפות ידיים ולתת לילדים להחזיק ככה ולפעול איתן, או להדביק אותן על מקל. נרקוד איתן בתנועות לפי המופיע בסרטון, נקיש מקצב ונפגיש ידיים עם חברים כמו כיף.
ללא אביזר – נפעל עם השיר בישיבה, בבית נטפח על הרגליים יד יד לסרוגין כמו בצעידה ובפזמון ננופף לשלום.
במשחק – לצלילי מנגינה של הליכה ועצירה, בהליכה נסתובב במרחב ובעצירה נעמוד ונגיד שלום למי שעצר לידנו.
המלצה ליצירה מוזיקלית –
מארש גולני- הקטע מחולק לשלושה חלקים:
בחלק הראשון- נעשה תנועות של קימה והתארגנות בבוקר
בחלק השני- נצא לצעוד במרחב (אפשר להגיד לילדים שהולכים לגן)
בחלק השלישי- נפגוש חברים ונאמר להם בוקר טוב
מילות השיר –
אנו צועדים/ מילים ולחן: אינה קריבינסקי
אנו צועדים היום
לאן, לאן?
אנו צועדים היום
לגן, לגן
ומה אומרים כשפוגשים חבר ברחוב?
כולם יודעים, כולם יודעים
אומרים לו בוקר טוב
בוקר טוב, בוקר טוב
יום כל כך נעים,
אל הגן אל הגן
אנו צועדים.