סלסה בסלסילה

הסבר על השיר

 

פעילות עם השיר בישיבה

 

פעילות עם השיר במרחב

 

למי: גילאי 0-6

המטרה:  לימוד צבעים, סולם הצלילים והכרת מקצב הסלסה יחד עם הריקוד הייחודי לו.

מילות השיר:

סלסלה בסלסלה / נורית וייס-לוי

בבוקר התעוררתי

ואיזו בהלה

כל הפירות רקדו לי

סלסה בסלסלה

 

בננה בצהוב

וגם תות מתוק אדום

אגס יפה ירוק

הענבים קפצו פתאום

 

בואו נרקוד

בואו נרקוד עוד ועוד

 

רה-רה-רה צהוב

וגם מי-מי-מי אדום

פה-פה-פה ירוק

סול סגול קפץ פתאום

 

בואו נרקוד…

 

אפיון השיר: שיר צבעוני ושמח במקצב הסלסה שכולנו אוהבים וברגע שהוא מתנגן הוא גורם לנו לרצות לקום ולרקוד.

פעילות עם השיר: ניתן לעשות את השיר בישיבה ולשלב נגינה במטלופון לפי הצבעים המוזכרים בשיר יחד עם תנועות המתאימות למילות השיר, וניתן לעשות בעמידה תוך שילוב ריקוד סלסה יחד עם תנועות על פי מילות השיר.

מערך הפעילות:

פתיחה והטרמה לנושא:

  • נציג את הפירות השונים ונקיש במטלופון לפי הצבעים המתאימים. נחפש יחד תנועה לכל פרי.
  • נעבור על סולם הצלילים עם המטלופון ונבחן את הצבעים שלו.
  • נלמד את ריקוד הסלסה
  • נפעל יחד עם השיר בישיבה עם המטלופון, או בעמידה בתנועות במרחב.