חמשת מרכיבי המפגש המוזיקלי לילדים

הסטטוס הנוכחי
לא רשום
מחיר
‏450.00 ₪

קצת עלי

שמי ורד כרמל, אימא ל-4 וסבתא להמון נכדים. לימדתי מעל 30 שנה מוזיקה בגן ומאז 2004 אני מלמדת מורות, גננות וכל מי שרוצה איך ללמד מוזיקה בגן.

התחלתי ללמד מוזיקה בגן מתוך אהבה למוזיקה ומתוך רצון לעבוד עם הגיל הרך. במשך השנים הבנתי עד כמה אני משפיעה על הילדים ואפילו על צוות הגן. הבנתי שהמוזיקה היא משהו יותר גדול מרק “חוג בגן”, ככל שהתעמקתי במוזיקה אני הרגשתי גבוהה יותר, מאושרת יותר וכאילו המוח מצמיח קרניים של רצון לצאת וליצור. 

במסגרת לימודי האקדמים ערכתי מחקר תיזה שבו הוכחתי כי שירי פעילות עוזרים לפיתוח חשיבה יצירתית. 

הקמתי את מכללת דעת – שילוב אמנויות במטרה להעביר את הידע שלי לעוד ועוד מורות וגננות שרוצות יותר. במשך השנים אני פוגשת מאות גננות ובוגרות שלי, מקבלת משוב ומבינה את הצרכים הרלוונטיים.

ואז הגיעה הקורונה והבנתי שכדי להגיע אליך אני צריכה להעלות הכל למדיה. התיישבתי מול המצלמה ואני מנסה להעביר אליכם את הידע שלי , אבל גם את ההרגשה והחוויה של העיסוק במוזיקה עם ילדים. 

 

קצת על השיטה

שיטת כרמל מדברת על חמישה מעגלי יכולת שאיתם אנו מתנהלים בעולם. חלקם נמצאים אצלינו בעוצמה ונחשבים לחזקים וחלקם חלשים. אנו משתמשים במעגלי היכולת החזקים שלנו להצלחה שמשפיעה על כל חיינו: על הלימודים, על יחסים חברתיים ובינאישיים, על הקריירה ועל חיי המשפחה. לעומתם מעגל שהוא חלש אצלינו, עוצר אותנו ואף פוגע בהתפתחות שלנו בקריירה, ביחסי זוגיות וחברה.

המעגלים סובבים את היכולות הנפשיות, היכולות המוטוריות, הגופניות והאמנותית שלנו.

לימודי האמנות מטרתם לא רק הקניית ידע, אלה תהליך אישי שמחזק את חמשת מעגלי היכולת. ילד הלומד בשיטת כרמל יפתח חשיבה יצירתית, גמישות מחשבתית, ידע לבטא את האמן שבו ואף ישתמש בחוזקות אלה בתחומי לימוד אחרים ובתחום החברתי שלו.

 

למה בחרתי ללמד מוזיקה ולמה לגיל הרך

המוזיקה היא חלק מחיי, העוצמה, הפרנסה, היצירתיות והאושר.

המוזיקה מחברת ונוגעת בכל מעגלי היכולת, לימוד נכון יכול לפתח ולהעצים את הילדים וגם אותך כהורה או כמורה.

בחרתי ללמד אותך איך ללמד ואיך להעשיר את הילדים בדרך מוזיקלית חווייתית.

 

דברים חשובים לפני שמתחילים…

הקורס בנוי משיעורים ומסרטונים קצרים. כל סרטון הוא על נושא אחד מתוכו.

הכיני מחברת לרשום נקודות שחשובות לך.

כשאני מדגימה בסרטון את הפעילות תשתתפי אתי ותדגימי בעצמך. כי הפעילות היא מה שתגרום למוח להבין ולגוף לזכור את התנועות. 

כששומעים מנגינה ואת מרגישה צורך לשמוע אותה שוב, חזרי על הסרטון עד שתביני באופן שמיעתי ופנימי את היצירה המוזיקלית

לפני שאת מתיישבת לך בכיף ללמוד, הכיני לך כמה אמצעי עזר: מקלות מקצב, מרקס, מטפחת, פעמון, תוף וחישוק. וגם אם אין לך את הציוד הנ”ל, קחי מהמטבח כפיות, צלחת ופומפייה. אלה יעזרו לך לפעול יחד אתי.

*נכתב בלשון נקבה אך מתייחס לכל המינים.

כלי נגישות