ערך לימודי

לימוד לילדים

שיר

מטרת הפעילות – הכרת הפיל, המראה החיצוני, צורת ההליכה, הצבע, דרך הפנמת משקל ואלס, בתנועה במרחב.

מערך הפעילות לגילאי 0-3:

על השיר – השיר נכתב בהשראת מנגינת הפיל ביצירה “קרנבל החיות” מאת המלחין: סנ סנס. שם הוא לקח מנגינת ואלס שמחה ועיבד אותה מחדש למנגינת ואלס כבדה כמו הפיל.

במפגש – נראה לילדים בובה של פיל (אפשר גם לעשות ממש הצגה עם תחפושת), נשוחח על המאפיינים שלו, הפיל כבד, הולך לאט, החדק והייחודיות שלו כאף. נספר לילדים על מקצב הוואלס, מקצב של 3/4, קליל ומרחף. מה הקשר בין הפיל הכבד למשקל המרחף?, נעבוד על מקצב הואלס, כאשר נשים את הדגש על הנידנוד, פחות על המקצב עצמו שהוא מורכב יותר לילדים. אפשר גם דרך משחק- בואו נתנדנד כמו הפיל, אנחנו נקיש את מקצב הואלס (בידיים או ע”י כלי הקשה) והילדים יתנדנו לפי הקצב, נשיר לילדים את השיר או שנדקלם את המילים, ונדגים את תנועות הריקוד, או בעצמינו, או ע”י בובה.

במרחב – נרקוד לצלילי השיר בהתנדנדות ובאיטיות, בדיוק כמו פיל. 

בתנועה – כבד וקל, מה קורה לגוף שלנו כשהוא כבד ומה קורה לו כשהוא קל. נלך בחדר פעם כך ופעם כך.

עם אביזר – ניתן להוסיף אביזר המחשה את החדק של הפיל (כמו צינור, נודל וכדומה) או אביזר המדמה את רגליו העבות.

במשחק – משחק תופסת – המורה היא הפיל הכבד המנסה לתפוס את הפילים הצעירים. פילון ש”נתפס” חוזר למקום.

המלצה ליצירה מוזיקלית – הפיל – מתוך “קרנבל החיות” – קמיל סן סאנס

 

 

מערך הפעילות לגליאי 3-6:

על השיר – השיר נכתב בהשראת מנגינת הפיל ביצירה “קרנבל החיות” מאת המלחין: סנ סנס. שם הוא לקח מנגינת ואלס שמחה ועיבד אותה מחדש למנגינת ואלס כבדה כמו הפיל.

 

במפגש – נראה לילדים בובה של פיל (אפשר גם לעשות ממש הצגה עם תחפושת), נשוחח על המאפיינים שלו, הפיל כבד, הולך לאט, החדק והייחודיות שלו כאף. נספר לילדים על מקצב הוואלס, מקצב של 3/4, קליל ומרחף. מה הקשר בין הפיל הכבד למשקל המרחף?, נעבוד על מקצב הואלס, כאשר נשים את הדגש על הנידנוד, פחות על המקצב עצמו שהוא מורכב יותר לילדים. אפשר גם דרך משחק- בואו נתנדנד כמו הפיל, אנחנו נקיש את מקצב הואלס (בידיים או ע”י כלי הקשה) והילדים יתנדנו לפי הקצב, נשיר לילדים את השיר או שנדקלם את המילים, ונדגים את תנועות הריקוד, או בעצמינו, או ע”י בובה.

במרחב – נרקוד לצלילי השיר בהתנדנדות ובאיטיות, בדיוק כמו פיל. 

בתנועה – כבד וקל, נחקור מה קורה לגוף שלנו כשהוא כבד ומה קורה לו כשהוא קל. מה קורה כאשר רק איבר אחד בגוף כבד (יד/ רגל/ כתף וכדו’), האם כבד זה בהכרח לאט וקל בהכרח מהר ועוד.. נמשיך ונחקור דרך הגוף.

עם אביזר – ניתן להוסיף אביזר המחשה את החדק של הפיל (כמו צינור, נודל וכדומה) או אביזר המדמה את רגליו העבות.

במשחק – משחק תופסת – המורה או אחד הילדים, הפיל הכבד, המנסה לתפוס את הפילים הצעירים. פילון ש”נתפס” אחד מאבריו הופך להיות כבד לפי סדר (יד, רגל, יד שניה רגל שניה) כאשר כל הפיל נעשה כבד הוא מצטרף לפילים הכבדים ועוזר לתפוס. כאשר כולם נעשו עדר פילים מבוגרים וכבדים חוזרים למקום.

שילוב אמנויות –

המלצה ליצירה מוזיקלית – הפיל – מתוך “קרנבל החיות” – קמיל סן סאנס

 

מילות השיר –

פיל רוקד / מילים ולחן: ורד כרמל, עיבוד: אריאל מעודה, הפקה: דעת

פיל רוקד, פיל רוקד                

מתנדנד, מתנדנד                   

צעד פה, צעד לשם                 

מסתובב כל הזמן     

                 

הוא מניף את אוזניו,

מנפנף בזנב

הרגל אל-על

והחדק מעל

 

פיל רוקד, פיל רוקד

מתנדנד, מתנדנד

צעד לפה , לאחור

ועכשיו לעצור

 

עוד פעילויות מהספרייה

**האותיות הקטנות:
המנוי חינם לחצי שנה הראשונה, לאחריה הוא יתחדש אוטומטית בעלות של ₪210 כל חצי שנה.
בעת ההרשמה יש למלא את פרטי כ. האשראי בסליקה המאובטחת אך חשבונכם לא יחוייב כעת
אלא אם כן תרצו להישאר מנויים לספרייה ולא תבטלו את המנוי.
ניתן לעבור מסלולים ולבטל מנויים בכל עת דרך דף החשבון שלי.
*מייל תזכורת לסיום חצי השנה בחינם ישלח למייל כמה ימים לפני סוף ההטבה.

כלי נגישות