שיר שמש

מציגת הפעילות – נעמי בוסי

שיר

 

מטרת הפעילות – היכרות עם האלמנט המרכזי בעונת הקיץ,  עבודה על מבנה מוזיקלי, קואורדינציה, מוטוריקה עדינה ומוטוריקה גסה.

מערך הפעילות לגילאי 0-3:

על השיר – שיר קייצי, שמח ומאיר המזמין את הילדים לחגוג עם השמש את עונת הקיץ האהובה בה אנו מטיילים בחוץ ונהנים מחומה. השיר מורכב משני בתים ופזמון- מה שמזמן לנו עבודה על הפנמת המבנה המוזיקלי דרך תנועות תואמות בבית ותנועות תואמות בפזמון. כמו כן, המילה שמש חוזרת על עצמה הרבה, על מנת להדגיש את החזרתיות נעשה את אותה התנועה בכל פעם שמוזכרת השמש.

במפגש – נשאל את הילדים איך יודעים שקיץ עכשיו? אה.. כי יש שמש גדולה וחמה בחוץ. עננים כבר לא מכסים את השמים, לא קר ולא יורד גשם.

במרחב – ננוע במרחב לצלילי הבית ונרקוד במקום לצלילי הפזמון. כך נמחיש את מבנה השיר והילדים יפנימו אותו גם דרך האזנה וגם דרך תנועה.

בתנועה – נבקש מהילדים תנועה שמתאימה למילה שמש עליה נחזור בכל פעם שנשמע אותה בשיר.

במוזיקה – ניתן לתזמר את השיר עם כלי נגינה מגוונים. לעשות הקשה מסוימת לבית והקשה אחרת לפזמון על מנת להדגיש את ההבדל.

עם אביזר – נרקוד עם שמשות על מקל. נרים אותן גבוה כאשר תוזכר המילה שמש בשיר. בבית נרקוד איתן במרחב ובפזמון נקיש איתן על הרצפה או על איברים שונים בגוף.

ללא אביזר – נפעל עם השיר בישיבה כאשר נקפיד על תנועות זהות לשני הבתים ותנועות אחרות לפזמון ובנוסף נקפיד גם על תנועה שתחזור על עצמה כשתוזכר המילה שמש.

במשחק – כאשר הגננת מכריזה שמש הילדים מתגוננים מפניה בפנטומימה חבישת כובע, מריחת קרם הגנה, שתיית מים וכדו’

להורדת דף היצירה או דף המשימה לחצו כאן

 

מערך הפעילות לגליאי 3-6:

על השיר – שיר קייצי, שמח ומאיר המזמין את הילדים לחגוג עם השמש את עונת הקיץ האהובה בה אנו מטיילים בחוץ ונהנים מחומה. השיר מורכב משני בתים ופזמון- מה שמזמן לנו עבודה על הפנמת המבנה המוזיקלי דרך תנועות תואמות בבית ותנועות תואמות בפזמון. כמו כן, המילה שמש חוזרת על עצמה הרבה, על מנת להדגיש את החזרתיות נעשה את אותה התנועה בכל פעם שמוזכרת השמש.

במפגש – נשאל את הילדים איך יודעים שקיץ עכשיו? אה.. כי יש שמש גדולה וחמה בחוץ. עננים כבר לא מכסים את השמים, לא קר ולא יורד גשם. נשאל את הילדים איך ניתן לעשות שמש עם הידיים? ונבחר תנועה שתחזור על עצמה במהלך השיר.

במרחב – ננוע במרחב לצלילי הבית ונרקוד במקום לצלילי הפזמון. כך נמחיש את מבנה השיר והילדים יפנימו אותו גם דרך האזנה וגם דרך תנועה.

בתנועה – במילה שמש נפעל לפי התנועה שהילדים הציעו. נחפש משפטים נוספים המופיעים בשיר ונמצא להם יחד תנועות.

במוזיקה – ניתן לתזמר את השיר עם כלי נגינה מגוונים. לעשות הקשה מסוימת לבית והקשה אחרת לפזמון על מנת להדגיש את ההבדל.

עם אביזר – נרקוד עם שמשות על מקל. נרים אותן גבוה כאשר תוזכר המילה שמש בשיר. בבית נרקוד איתן במרחב ובפזמון נקיש איתן על הריצפה או על איברים שונים בגוף.

ללא אביזר – נפעל עם השיר בישיבה כאשר נקפיד על תנועות זהות לשני הבתים ותנועות אחרות לפזמון ובנוסף נקפיד גם על תנועה שתחזור על עצמה כשתוזכר המילה שמש. אפשר גם לרקוד בעמידה בזוגות- להסתובב יחד בבית ובפזמון להרים את הידיים מעלה במילה שמש ולהתנועע מצד לצד בהמשך הפזמון.

במשחק – משחק פנטומימה זהיר בשמש – כל ילד בתורו מציג בפנטומימה פעולה המגינה מפני השמש החמה: חבישת כובע, מריחת קרם הגנה, שתיית מים ועוד.

להורדת דף היצירה או דף המשימה לחצו כאן

 

מילות השיר –

 שמש/ מילים ולחן: אינה קרבינסקי, הפקה: דעת

שמש, שמש יום חדש,             

קרן אור זהוב כמו דבש.           

קיץ, קיץ כבר בחוץ,                

לחצר הגיע זמן לרוץ.

                 

נשיר לך: שמש, שמש, שמש , קיץ חם

נשיר לך: שמש, שמש, נלך היום לים! 

 

שמש, שמש, איזה חום

חם היום בכל מקום.

שמש, שמש איזה אור,

גם בהיר וגם טהור.

 


 

בטח יעניין אותך

 

end of course image