שיר – דוכיפת

נורית וייס לוי לימוד לילדים שיר מטרת הפעילות –דוכיפת, הציפור הלאומית של ישראל המצטיירת כאחד המאפיינים של המדינה וכחלק מהנוף הארצישראלי. הכרת הציפור, המזון שלה, הקול שמשמיעה, המראה שלה. ובנוסף, הכרת המטלופון ולגדולים יותר אף נגינה במטלופון. מערך הפעילות לגילאי 0-3: על השיר – שיר במקצב קליט ונעים שהילדים מיד מתחברים אליו. השיר […]
מטלופון – דוכיפת

נורית וייס לוי לימוד לילדים עם מטלופון מטרת הפעילות –דוכיפת, הציפור הלאומית של ישראל המצטיירת כאחד המאפיינים של המדינה וכחלק מהנוף הארצישראלי. הכרת הציפור, המזון שלה, הקול שמשמיעה, המראה שלה. ובנוסף, הכרת המטלופון ולגדולים יותר אף נגינה במטלופון. מערך הפעילות לגילאי 0-3: על השיר – שיר במקצב קליט ונעים שהילדים מיד […]
ריקוד – ארץ זבת חלב ודבש

ד”ר לוי בר גיל ריקוד לכבוד יום העצמאות – ריקוד זוגות תוך עבודה של מוביל ומובל. כיווניות. ניתן ללמד בעצמך או להראות לילדים את הסרטון ולרקוד יחד בגן. מאפייני הריקוד – ריקוד זוגות תוך שימת דגש על כיוונים ועל יכולת הובלה ויכולת להיות מובל. הריקוד יכול ללוות אתכם לאורך כל תקופת יום העצמאות. ניתן […]
על תיווך ולמידה, בל”ג בעומר ובכלל

מה הקשר בין איסוף עצים למדורה לבין למידה, הכוונה ומשמעות? “התיווך בלמידה”, מושג שתבע פרופסור פוירשטיין, מקבל משמעות נוספת בהקשר למוזיקה, נגינה ומקצב. ורד כרמל מתארת את הערך הגדול בפעילות משותפת של ילד ומבוגר וההשפעה הגדולה שלה על הילד אף לטווח הרחוק.
שיר – נדליק מדורה

בוסתנה שוורץ מטרת הפעילות – הפנמת מושגי יסוד כגון- למעלה-למטה, גבוה-נמוך, קטן-גדול. לגדולים יותר- הרחבת המושגים הנ”ל גם לתחום המוזיקלי. מערך הפעילות לגילאי 0-3: על השיר – השיר בנוי משלושה בתים ופזמון חוזר. הבתים מתארים את תהליך הדלקת המדורה ומשלבים הזמנה לעבודה על מושגים והפזמון מזמין את הילדים להצטרף בקריאות- יש!. שיתוף הילדים […]
פעילות יצירתית – הורה מדורה

נועה אלעד ערך לימודי משחק מטרת הפעילות – חשיפת הילדים למנגינות ושירים שהם נכסי צאן ברזל של העם היהודי. עבודה על מוטוריקה גסה וקואורדינציה, פיתוח יצירתיות והפנמת נושא המעגל בריקוד ובבנית מנדלה. מערך הפעילות לגליאי 3-6: על השיר – הורה מדורה שכתב יואל ולבה הפך לנכס צאן ברזל בקלאסיקה הישראלית ואף הפך לריקוד עם מוכר […]
ראפ – תפוח אדמה

נעמי בוסי ערך לימודי ללא אביזר מטרת הפעילות – הפנמת המשפט המוזיקלי, סוף משפט מוזיקלי ועבודה על מקצבים. מערך הפעילות לגילאי 0-3: על השיר – השיר בנוי ממשפטים שבסופם חזרה על ההברה האחרונה המזמנים הצטרפות בתיפוף על פי המקצב. במפגש – נספר על המדורה ונשוחח על מה שאפשר להכין במדורה ולאכול. ניתן להמחיש ע”י תפוח […]
יצירה – מדורה חגיגית

ליאת פורסט מטרת הפעילות – לחבר את הילדים לחג ולהכניס מדורה לגן או לבית מבלי להסתכן מבחינה בטיחותית. רשימת ציוד – חישוק בינוני, רצועות קרטון, מפל או בריסטול בצבעי האש, מהדק, אקדח דבק חם. להורדת שבלונת השלהבות למדורה לחצו כאן
שיר – אצבעות

מאיה בר שלום למי: גילאי 1-4 המטרה: עבודה על מוטוריקה עדינה (הפרדת אצבעות) וגסה (ליטוף), ביסוס תחושת המגע עם הגוף וגבולות הגוף (מהווה בסיס לכל עבודה בתנועה באמצעות המוסיקה).
ריקוד יש לי יום יום חג

ריקוד חגיגי המתאים לחגים במהלך כל השנה ריקוד במעגל המשלב עבודה על כיוונים ושינוי כיוון ניתן ללמד בעצמך או להראות לילדים את הסרטון ולרקוד יחד בגן. מאפייני הריקוד – ריקוד במעגל תוך שימת דגש על כיוונים. הריקוד יכול ללוות אתכם לאורך כל תקופת החגים לאורך כל השנה. ניתן לפתוח איתו את הבוקר או […]