🎁 מבצע קיץ: 25% הנחה על המנוי השנתי לספרייה הדיגיטלית לחצו כאן  🎁

🎁 מבצע קיץ: 25% הנחה על המנוי השנתי לספרייה הדיגיטלית לחצו כאן  🎁

פעילות זו פתוחה למנויים

מעל 150 פעילויות מוכנות לעבודה עם ילדי הגן וכיתות היסוד. הצטרפו למאות מנויים שכבר נהנים מתוכן מתחדש, מגוון, ומותאם במיוחד עבורך!

להצטרפות מהירה ולגישה מיידית לכל ספריית הפעילויות – לחצו כאן 👇

שיר פתיחה – מי רוצה לשיר איתי

 

מטרת הפעילות – פתיחה לפעילות, הכרת סולם הצלילים, הפנמת גובה צליל, ניתן גם לעבוד על  תיפוף ומקצב.

 

מערך הפעילות לגילאי 0-3:

  • על השיר – שיר המתאים לפתיחת המפגשים. שיר קצר וקליל שהילדים קולטים מהר ומצטרפים בתיפוף על הברכיים. השיר מורכב משאלה ותשובה ומזמין את הילדים להיות שותפים בשירה. בשיר בית ופזמון, בבית שאלה ותשובה ובפזמון שרים יחד תוך כדי תיפוף על הברכיים. ישנו גם קטע מעבר של סולם הצלילים, ניתן לנגן אותו במטלופון או לעשות על איברי הגוף מלמטה למעלה, ככה נמחיש לילדים את נושא גובה הצליל.
  • במפגש – כאשר נלמד את השיר בפעם הראשונה נשאל את הילדים מי אוהב לשיר, מי אוהב לרקוד. כהכנה לשיר נשחק משחק- כשהמורה מצביעה על עצמה היא שואלת את השאלה וכשהיא מצביעה על הילדים הם עונים. נעבוד על המקצב של השיר. בהמשך ניתן להשתמש בו באופן קבוע כפתיחת שיעור או מפגש.
  • במרחב – בחלק הראשון של השיר נעמוד במקום ובחלק השני נסתובב במרחב בקצב השיר. בקטע המעבר שוב נעמוד ונעשה את סולם הצלילים על הגוף.
  • בתנועה – נעבוד על גבוה ונמוך, למעלה ולמטה עם אביזר או בידיים. נצרף לזה גובה צליל כשהמורה “תכריז” למעלה היא תשתמש בקול גבוה “וכשתכריז” למטה תשתמש בקול נמוך וכך ייעשה החיבור בין גובה לצליל
  • במוזיקההשיר מתאים מאוד לנגינה על דרבוקה, זו הזדמנות מצוינת להכיר לילדים את הכלי הנפלא הזה, שבשביל לנגן עליו צריך חוש קצב וקואורדינציה. נשאל את הילדים מה שמו? מה צורתו? נראה את הפתח ממנו בוקעים הצלילים ונסביר שהפתח צריך להישאר פתוח ולכן לא נניח את הפתח על הריצפה אלא נניח את הדרבוקה בין הרגליים/ מתחת לבית השחי כדי שצליל יישמע פתוח…. ניתן אח”כ לעבור בין הילדים ולתת להם לתופף כשהשיר מושמע ברקע או להזמין ילדים להתנסות בתיפוף.
  • עם אביזר – נצרף כלי הקשה. נקפיד להקיש במילה א-ני לפי החלוקה להברות ובפזמון נשמור על מקצב אחיד כאשר נשים את הדגש על הביט, פעימות הלב של השיר, ונקפיד לשמור על קצב קבוע.

 

כאשר הילדים מכירים את השיר נשתמש בו כשיר פתיחה לשיעור או למפגש

 

להורדת דף צביעה לחצו כאן

 

מערך הפעילות לגליאי 3-6:

  • על השיר – שיר המתאים לפתיחת המפגשים. שיר קצר וקליל שהילדים קולטים מהר ומצטרפים בתיפוף על הברכיים. השיר מורכב משאלה ותשובה ומזמין את הילדים להיות שותפים בשירה. בשיר בית ופזמון, בבית שאלה ותשובה ובפזמון שרים יחד תוך כדי תיפוף על הברכיים. ישנו גם קטע מעבר של סולם הצלילים, ניתן לנגן אותו במטלופון או לעשות על איברי הגוף מלמטה למעלה, ככה נמחיש לילדים את נושא גובה הצליל.
  • במפגש – כאשר נלמד את השיר בפעם הראשונה נשאל את הילדים מי אוהב לשיר, מי אוהב לרקוד. כהכנה לשיר נשחק משחק- כשהמורה מצביעה על עצמה היא שואלת את השאלה וכשהיא מצביעה על הילדים הם עונים. נעבוד על המקצב של השיר- את המילה ‘מי’ נאריך מעט תוך תיפוף מהיר על הרגליים, במילה ‘א-ני’ נקיש על הרגליים בחלוקת המילה לשתי הברות ובפזמון נקיש במקצב אחיד בהתאם לרמת הילדים. בהמשך ניתן להשתמש בו באופן קבוע כפתיחת שיעור או מפגש.
  • במרחב – בחלק הראשון של השיר נעמוד במקום תוך תיפוף על הגוף, ובחלק השני נסתובב במרחב בקצב השיר, ניתן לשים דגש על המקצב של השיר דרך צעידה על פי קצב מסוים ולגדולים יותר נעמיק את ההבנה על ידי צעד אחד חזק יותר בפעמה המודגשת. בקטע המעבר שוב נעמוד ונעשה את סולם הצלילים על הגוף.
  • בתנועה – נעבוד על גבוה ונמוך, למעלה ולמטה עם אביזר או עם אברי הגוף. בישיבה, עמידה ובמרחב. נעמוד על קצות האצבעות לעומת עמידה על כל כף הרגל, נמתח את הגוף למעלה או נכווץ אותו למטה, נעמוד זקוף וכפוף, נקפוץ ונזחל וכדו’ נצרף לזה גובה צליל כשהמורה “תכריז” למעלה היא תשתמש בקול גבוה “וכשתכריז” למטה תשתמש בקול נמוך וכך ייעשה החיבור בין גובה לצליל. בהמשך ניתן לצרף מוזיקה מתאימה והילדים ינועו במרחב בגבהים שונים בהתאם למנגינה או לפי “מסלול דמיוני” הנמצא בחדר.
  • במוזיקה – נפתח יחד עם הילדים את נושא שמות הצלילים (תווים), נשוחח על הנושא של גובה צליל- נאזין איך בקטע המעבר הצליל לאט לאט עולה עד שהוא גבוה למעלה. במוזיקה – השיר מתאים מאוד לנגינה על דרבוקה, זו הזדמנות מצויינת להכיר לילדים את הכלי הנפלא הזה, שבשביל לנגן עליו צריך חוש קצב וקואורדינציה. נשאל את הילדים מה שמו? מה צורתו? נראה את הפתח ממנו בוקעים הצלילים ונסביר שהפתח צריך להישאר פתוח ולכן לא נניח את הפתח על הריצפה אלא נניח את הדרבוקה בין הרגליים/ מתחת לבית השחי כדי שצליל יישמע פתוח…. ניתן אח”כ לעבור בין הילדים ולתת להם לתופף כשהשיר מושמע ברקע או להזמין ילדים להתנסות בתיפוף
  • עם אביזר – נצרף כלי הקשה או דרבוקות. נקפיד להקיש במילה א-ני לפי ההברות ובפזמון נשמור על מקצב אחיד כאשר נשים את הדגש על הביט, פעימות הלב שמאחורי השיר ונקפיד לשמור על קצב קבוע.
  • ללא אביזר – כאשר הידיים פנויות מאביזר יש פה הזדמנות להפנים את המקצבים השונים- דרך הכנה נכונה והרבה משחקי מקצב (“כשאני אגיד ‘אני’ רק אני עושה וכשאגיד ‘אתם’ אתם חוזרים אחרי).
  • במשחק – ניתן להביא כלי נגינה ולנגן פעם צליל גבוה ופעם נמוך. כאשר הצליל גבוה על הילדים לעמוד או ללכת על קצות האצבעות וכשהוא נמוך עליהם לזחול על שש או אפילו על הגחון.

 

כאשר הילדים מכירים את השיר נשתמש בו כשיר פתיחה לשיעור או למפגש

 

להורדת דף צביעה לחצו כאן

 

מילות השיר –

מי רוצה לשיר איתי/ מילים: נורית וייס לוי, אפרת שמואליאן לחן: אפרת שמואליאן הפקה: דעת

מי, רוצה לשיר איתי?

א-ני!

מי, רוצה לרקוד איתי?

א- ני!

 

אז בואו נא

נתחיל בכיף

נשיר, נרקוד

מי מצטרף?

קטע מעבר- סולם הצלילים..

עוד פעילויות מהספרייה

מנויים לספרייה?

עדיין לא מנויים? ניתן לבחור את המסלול המתאים לכם בדף ספריית הפעילויות