ערך לימודי
הסבר לילדים
קליפ
הימים חולפים, שנה עוברת
מטרת הפעילות
- שירה ולמידת קנון
- תזמור עם כלי הקשה
- ריקוד בזוגות
- חיבור למעגל השנה ולעונות השנה
- תרגול תנועה רכה ומעגלית, מוטוריקה גסה ודמיון
מערך פעילות לגילאי 0-3
על השיר
שיר סתווי, מתאים לתחילת השנה ולתקופת המעבר לקראת השנה החדשה.
במפגש
- נשמיע את השיר לילדים
- נמחיש את מעגל השנה באמצעות אביזרים כמו: שמש, עלי שלכת, עננים ופרח/פרפר
- נדבר על כך שהמעגל חוזר על עצמו כל שנה, באותם שלבים
במרחב
- נפזר תמונות או אלמנטים מעונות השנה
- הילדים ינועו בין התחנות עם מטפחות, באופן חופשי ומודרך
בתנועה
- נבצע עם הילדים תנועות מעגליות: סיבוב ידיים, ראש, כתפיים, אגן ורגליים
- נמחיש תנועת מחזור כמו מעגל השנה
במוזיקה
- הקשה על פעמונים ומרקסים לפי המקצב
- ניתן לשלב גם מקלות קצב עדינים
עם אביזר
- נחלק בין הילדים אלמנטים מעונות השנה (אמיתיים או מגזרות מנוילנות)
- הילדים יסתובבו איתם במרחב או ישבו וינופפו בתיאום למוזיקה
ללא אביזר
- תרגול תנועות ידיים בהתאם למילים ולתוכן השיר
מערך פעילות לגילאי 3–6
על השיר
שיר סתווי, מסמל את תחילת השנה וחגי תשרי. נוגע בשינויים בטבע ובמעגלים שאינם משתנים – כמו המוזיקה.
במפגש
- נניח תמונות מהרצף השנתי (עלי שלכת, עננים, פרחים, שמש, ים)
- נשאל: מה משתנה? מה חוזר כל שנה?
- נציג תווים ונאמר: המנגינה תמיד קיימת. העולם משתנה, אבל היא נשארת.
במרחב
- נצעד במקצב ולס – שלושה רבעים
- נדגיש את הפעמה הראשונה (1) באמצעות מחיאת כף/כיפוף ברכיים
בתנועה
- תנועות רכות וסיבוביות, בהתאם למילים או לקצב
- אפשר לשלב מטפחות או אביזרים רכים
במוזיקה
- נשיר את השיר יחד, נלמד משפט אחר משפט
- נתרגל קנון
- נקיש את המקצב עם פעמונים, מרקסים או מקלות קצב
עם אביזר
- שימוש במטפחות או כלי הקשה
- מעבר בין תמונות של עונות השנה ותווים עם אביזר
ללא אביזר
- ביצוע תנועות סיבוביות וזורמות המשקפות את מעגל השנה
🎲 משחק
- פיזור חישוקים על הרצפה
- חלק א: הילדים נעים בין החישוקים
- חלק ב: כל אחד עומד בתוך חישוק
שילוב אמנויות
- חלק א: ציור תווים – עיגולים, פסים
- חלק ב: קו מתמשך המחבר בין התווים
מילות השיר
הַיָּמִים חוֹלְפִים
שָׁנָה עוֹבֶרֶת
אֲבָל הַמַּנְגִּינָה
לְעוֹלָם נִשְׁאֶרֶת