מטרת הפעילות – הכרת קשת של רגשות והיכולת לחבר את הרגש הנכון לתחושה.
מערך הפעילות לגילאי 2-6:
על השיר – שיר רגוע ונעים המהווה מצע רך לשיח על רגשות. בשיר מתוארות סיטואציות מחיי היומיום של ילדים, מה שמאפשר לילד לזהות את עצמו בתוך השיר ולשיים את הרגש. שיר השלמה לדקלום רגשות
במפגש –נציג תמונות שונות המביעות רגשות שונים ונשאל את הילדים איך לדעתכם האנשים בתמונה מרגישים? נזמין בכל פעם ילד, נספר לו סיטואציה מתוך השיר ונבקש ממנו להצביע על הרגש שנראה לו הכי מתאים (אין כאן נכון ולא נכון. גם אם הוא מצביע על רגש אחר ממה שמוזכר בשיר, כל עוד זה מה שעולה ממנו זה נכון) לאחר מכן, נשיר לילדים את הפזמון של השיר ונלמד את התנועות, ניתן להשלים את הלמידה עם דקלום רגשות.
במרחב – נניח את התמונות של הרגשות מפוזרות במרחב וסביב כל תמונה תשב קבוצה של ילדים. בפזמון כולם יעשו את התנועות של השיר שלמדנו וכאשר ידברו על הרגש שלהם הם יקומו ויסתובבו/ יעשו פרצוף מתאים/ ידגימו בפנטומימה/ ירימו את התמונה וכדו’
בתנועה –נשמיע לילדים מנגינות שונות המתאימות לרגשות וכל פעם נלך על פי הרגש המתנגן
מילות השיר –
אני מרגיש – מילים בצוע ולחן : נורית וייס לוי מבצע נוסף : תומר גוטליב
אֲנִי יוֹדֵעַ שלַפְּעָמִים גַּם אַתֶּם כָּמוֹנִי מַרְגִּישִׁים
כְּשֶׁמְּכִינִים לִי בְּבֹקֶר שׁוֹקוֹ טָעִים
אֲנִי מַרְגִּישׁ שָׂמַח זֶה עוֹשֶׂה לִי נָעִים
כְּשֶׁהַבֶּטֶן כּוֹאֶבֶת לִי מַמָּשׁ
אֲנִי מַרְגִּישׁ עָצוּב וְגם חַלָּשׁ
אֲנִי יוֹדֵעַ שֶׁלַּפְּעָמִים גַּם אַתֶּם כָּמוֹנִי מַרְגִּישִׁים
כְּשֶׁבְּגַן אֲנִי יוֹשֵׁב לְיַד יַלְדָּה שֶׁאֲנִי אוֹהֵב
אֲנִי מַרְגִּישׁ אֵיךְ דּוֹפֵק לִי חָזָק חָזָק הַלֵּב
וּבַלַּיְלָה שֶׁמְּכַבִּים אֶת הָאוֹר
אֲנִי פּוֹחֵד, לַמְרוֹת שֶׁאֲנִי גִּבּוֹר