🎁 מבצע קיץ: 25% הנחה על המנוי השנתי לספרייה הדיגיטלית לחצו כאן  🎁

🎁 מבצע קיץ: 25% הנחה על המנוי השנתי לספרייה הדיגיטלית לחצו כאן  🎁

פעילות זו פתוחה למנויים

מעל 150 פעילויות מוכנות לעבודה עם ילדי הגן וכיתות היסוד. הצטרפו למאות מנויים שכבר נהנים מתוכן מתחדש, מגוון, ומותאם במיוחד עבורך!

להצטרפות מהירה ולגישה מיידית לכל ספריית הפעילויות – לחצו כאן 👇

ערך לימודי 

 

 

לימוד לילדים

 

שיר

 

שיר עם מקלות

 

מטרת הפעילות – הכרת נושא התזמורת, יכולת האיפוק וההקשבה לאחר, הכרת כלי הנגינה השונים והצליל שהם משמיעים. הפנמה של מקצב המארש.

מערך הפעילות לגליאי 0-3:

  •       על השיר – עוד שיר מנכסי צאן הברזל של האומה הישראלית, במקצב מארש סוחף ומיוחד. לשיר שני בתים עם משפט מוזיקלי שחוזר בסופם ומזמין את הילדים להצטרף לשיר את צלילי כלי הנגינה.
  •       במפגש – נביא תמונות של תוף חליל ומצילתיים. נדגים את הצליל שעושה כל כלי נשחק משחק- נצביע על תמונה והילדים יצטרכו להשמיע את הצליל שהכלי עושה. 
  •   עם אביזר נחלק מקלות הקשה ונדמיין שפעם הם תוף, פעם חליל ופעם מצילתיים (נדמה נגינה בכלים השונים)
  •       בתנועה – נחקה יחד את הנגינה בכל כלי שמוזכר בשיר. בשאר השיר נטפח בקצב המארש בכל מיני ואריאציות.
  •       במוזיקה – נעבוד על תיזמור. נחלק כלי נגינה שונים, נתישב בקבוצות, כאשר בכל פעם קבוצה אחרת תנגן. 
  •       במרחב – נצעד בקצב המארש תוך כדי תנועות של נגינה על פי הכלים השונים.
  •       במשחק – נשחק בתזמורת. כאשר המנצח (המורה) ירים את ידיו, הילדים ינגנו וכאשר הוא יוריד את הידיים הילדים יעצרו.

 

מערך הפעילות לגליאי 3-6:

  •       על השיר – עוד שיר מנכסי צאן הברזל של האומה הישראלית, במקצב מארש סוחף ומיוחד. לשיר שני בתים עם משפט מוזיקלי שחוזר בסופם ומזמין את הילדים להצטרף לשיר את צלילי כלי הנגינה.
  •       במפגש – נביא תמונות של תוף חליל ומצילתיים. נדגים את הצליל שעושה כל כלי נשחק משחק- נזמין ילדים ונצביע על תמונה והילדים יצטרכו להשמיע את הצליל שהכלי עושה. בהמשך נשמיע את הקטע הריתמי (מצורף בשירים להורדה) ונזהה איזה כלי נגינה מנגן בכל פעם.
  • עם אביזרנחלק מקלות הקשה ונדמיין שפעם הם תוף, פעם חליל ופעם מצילתיים (נדמה נגינה בכלים השונים)
  •       בתנועה – נחקה יחד את הנגינה בכל כלי שמוזכר בשיר. בשאר השיר נטפח בקצב המארש בכל מיני ואריאציות
  •       במוזיקה – נעבוד על תיזמור. נחלק כלי נגינה שונים, נתישב בקבוצות, כאשר בכל פעם קבוצה אחרת תנגן. 
  •       במרחב – נצעד בקצב המארש תוך כדי תנועות של נגינה על פי הכלים השונים.
  •       במשחק – נשחק בתזמורת. כאשר המנצח (המורה) ירים את ידיו, הילדים ינגנו וכאשר הוא יוריד את הידיים הילדים יעצרו.

 

מילות השיר –

באה התזמורת –  מילים: קמזון יעקב דוד, לחן: לברי מרק הפקה: דעת

באה באה התזמורת
תוף חליל ומצלתיים
טרה לה…(בם בם, טרילילילי, טם טרלה לה לה, דים דים)

 

שיר נגנו, שיר זמרו
ילדים מחאו כפיים
טרה לה…(בם בם, טרילילילי, טם טרלה לה לה, דים דים)

 

עוד פעילויות מהספרייה

מנויים לספרייה?

עדיין לא מנויים? ניתן לבחור את המסלול המתאים לכם בדף ספריית הפעילויות