ראפ תפוח אדמה

הסבר למורה ופעילות

 

תיפוף על הגוף

 

דקלום תפוח אדמה

למי: 0-6

המטרה: הטרמה לנושא המדורה ולמידת מקצב חוזר

 

מילות הדקלום:

 

דקלום תפוח אדמה/ נעמי בוסי

ל”ג בעומר הנה בא בא בא בא

המדורה עולה עולה לה לה לה

נשיר סביב המדורה רה רה רה

נאכל תפוח אדמה מה מה מה

הקליפה מאוד חמה מה מה מה

אוי דועכת המדורה

נאמר שלום לחבורה

 

ראפ תפוח אדמה (תפו”א לגננת מלא- נעמי..)

למי: גילאי 0-6

המטרה:  הפנמת המשפט המוזיקלי, סוף משפט מוזיקלי ועבודה על מקצבים.

עבודה על מפעם ומקצב קבועים בשיר.

 

מילות השיר:

תפוח אדמה /אינה קריבינסקי

 

      יושבים מסביב למדורה – רה רה

בחושך היא לנו מאירה – רה רה

אש חמה  – מה מה

אש חמה  – מה מה

מחכים לתפוח אדמה  – מה מהמה

למה  – מה מה

למה  – מה מה

לתפוח אדמה  – מה מה

 

אתם מוכנים – למה ? 

לאכול תפוח אדמה

מה – זהירות הקליפה חמה

מה – לא נשאר אף פרור – מה?

 

 אפיון השיר:  השיר בנוי ממשפטים שבסופם חזרה על ההברה האחרונה המזמנים הצטרפות בתיפוף על פי המקצב

פעילות עם השיר: תיפוף על הרגליים ומחיאה בהתאם למקצב שלהשיר ולבוגרים אפשר להוסיף תיפוף בכלי הקשה בהברות החוזרות על עצמן בסוף המשפטים.

מערך הפעילות:

פתיחה והטרמה לנושא:

*נספר על המדורה ונשוחח על מה שאפשר להכין במדורה ולאכול. ניתן להמחיש ע”י תפוח אדמה עטוף בנייר כסף.

*נעבוד על המקצב הקבוע של השיר, נשיר יחד את מילות השיר ונתופף בהתאם.

*נפעל יחד עם השיר בתנועות שלמדנו ובמקצב שעבדנו עליו.

*נחלק כלי הקשה ונשחק במשחקי מקצב תוך שימת דגש על הדגשת הברה אחרונה בסוף משפט. נעבוד על המשפטים בשיר שמופיעה בהם החזרתיות.