קליפ קיץ צבעוני

 

מטרת הפעילות – עבודה על צבעים והכרות עם נושא הקיץ.

מערך הפעילות לגילאי 0-3:

על השיר – שיר שמח וקליט בצבעים של קיץ. השיר בנוי משלושה בתים ופזמון חוזר, כאשר בכל בית אלמנט אחר של קיץ וצבע בהתאמה. 

במפגש – נראה לילדים תמונה של שמש וילד עם נמשים, תמונה של ים ותמונה של אבטיח. נוציא כל פעם חישוק בצבע שמתאים ונשאל לאיזו תמונה זה מתאים, נניח כל תמונה בחישוק המתאים לה.

במרחב – נעבוד על התמצאות במרחב: השמש נמצאת למעלה, הים למטה והאבטיח- מחזיקים אותו באמצע. אפשר להרים את הידיים גבוה כמו השמש, להוריד אותם עד הריצפה כמו הים ולעשות מהם עיגול גדול באמצע כמו האבטיח.

בתנועה – בגילאים הקטנים יותר ניתן לרקוד כל פעם ליד החישוק עם התמונה המתאימה ובפזמון לצעוד בין החישוקים. עם גילאי 2-3 ניתן לעבוד על תנועה במעגל, לחלק את הילדים בין החישוקים וכל פעם הקבוצה המתאימה קמה ומסתובבת מסביב לחישוק.

במוזיקה – על מנת להפנים את נושא המבנה המוזיקלי, בבתים של השיר נסתובב במרחב ובפזמון נעשה תנועות ידיים במקום, אפשר גם להסתובב במקום. ההפרדה הברורה בין התנועה של הבית לבין הפזמון מוסיפות להפנמה שיש כאן שני חלקים שונים מבחינה מוזיקלית.

עם אביזר – ניתן לרקוד עם חישוקים, כאשר כל פעם החישוק הופך לאלמנט המוזכר בשיר- כשיש שמש נרים אותו למעלה, כשיש ים נניח אותו על הריצפה (ניתן גם לעמוד בתוכו) וכשנהפוך אותו לאבטיח ניתן לו ביס..

ללא אביזר – נפעל עם השיר בתנועות לפי המילים או לפי המקצב המיוחד.

במשחק – נשחק ים יבשה עם החישוקים שפעלנו איתם

להורדת דף היצירה או דף המשימה לחצו כאן

 

מערך הפעילות לגליאי 3-6:

על השיר – שיר שמח וקליט בצבעים של קיץ. השיר בנוי משלושה בתים ופזמון חוזר, כאשר בכל בית אלמנט אחר של קיץ וצבע בהתאמה. 

במפגש – נראה לילדים תמונה של שמש וילד עם נמשים, תמונה של ים ותמונה של אבטיח. נוציא כל פעם חישוק בצבע שמתאים ונשאל לאיזו תמונה זה מתאים, נניח כל תמונה בחישוק המתאים לה.

במרחב – נעבוד על התמצאות במרחב: השמש נמצאת למעלה, הים למטה והאבטיח- מחזיקים אותו באמצע. אפשר להרים את הידיים גבוה כמו השמש, להוריד אותם עד הריצפה כמו הים ולעשות מהם עיגול גדול באמצע כמו האבטיח. עם ילדי גן חובה – נחלק אותם לשלשות ובכל שלשה אחד הילדים יעמוד על קצות האצבעות, האחר יהיה הים וישב על הרצפה והשלישי יהיה כמו אבטיח.

בתנועה – ניתן לעבוד על תנועה במעגל, לחלק את הילדים בין החישוקים וכל פעם הקבוצה המתאימה קמה ומסתובבת מסביב לחישוק.

במוזיקה – על מנת להפנים את נושא המבנה המוזיקלי, בבתים של השיר נסתובב במרחב ובפזמון נעשה תנועות ידיים במקום, אפשר גם להסתובב במקום. ההפרדה הברורה בין התנועה של הבית לבין הפזמון מסיפות להפנמה שיש כאן שני חלקים שונים מבחינה מוזיקלית.

עם אביזר – ניתן לרקוד עם חישוקים, כאשר כל פעם החישוק הופך לאלמנט המוזכר בשיר- כשיש שמש נרים אותו למעלה, כשיש ים נניח אותו על הריצפה (ניתן גם לעמוד בתוכו) וכשנהפוך אותו לאבטיח ניתן לו ביס.. ניתן גם לעשות תזמור- נחלק את הילדים לשלוש קבוצות, כל קבוצה תקבל כלי הקשה אחר וכל אחת מהקבוצות תקיש באחד הבתים של השיר, בפזמון כולם יקישו יחד.

ללא אביזר – נפעל עם השיר בתנועות לפי המילים או לפי המקצב המיוחד.

במשחק – ‘סלט פירות’- כל ילד יקבל אביזר כלשהו (חישוק, מקל, כדור, מטפחת) באחד מהצבעים המופיעים בשיר, כל פעם הגננת תרים תמונה של אחד האלמנטים ומי שהצבע שלו מתאים יקום להחליף מקום. כאשר הגננת תקרא ‘קיץ צבעוני’ כל הילדים יקומו.

 

להורדת דף היצירה או דף המשימה לחצו כאן

 

מילות השיר –
קיץ צבעוני/ מילים ולחן: נורית וייס לוי

כשהשמש לי שולחת
קרן שמש
קרן שמש
אז יוצאים לי על האף
נמש ועוד נמש

פזמון
ושמחה גדולה גדולה
יוצאת לי מבפנים
כי היום יהיה לי יום
ממש מדהים

כשגל גדול מגיע
ויש קצף
ויש קצף
מדגדג לי ברגליים
והופ אני קופצת

פזמון חוזר…

כשנותנים לי אבטיח
ומתוק לי
ומתוק לי
את הפה אני פותח
(האאאאם…..)
ועוד ביס לוקח

פזמון חוזר…

 

 


 

בטח יעניין אותך

 

end of course image