טיול בצבעים במרחב

למי: גילאי 1-6

המטרה:  הכרת המטלופון, הצלילים הבסיסיים שלו ולימוד צבעים דרכו.

מילות השיר:

טיול בצבעים/ מילים ולחן: נורית וייס לוי

יצאתי לטייל בארץ ישראל 

ומה ראיתי שם?

 

דשא ירוק ופרח אדום, שמש צהובה, שמיים בכחול

דשא ירוק ופרח אדום, שמש צהובה…נתנה לי נשיקה

 

יצאתי לטייל היה יום נהדר              

קפצתי השתוללתי עד שהיום נגמר

 

 

 אפיון השיר:  שיר צבעוני, שמח ונעים להאזנה שמזמין את כל מי שמקשיב לו, מטף ועד זקן, להצטרף לטיול מהנה, מוזיקלי וצבעוני בארץ ישראל.

השיר בנוי משלושה חלקים, לכל חלק המילים שלו, הצלילים שלו, הצבעים שלו והתנועות שלו.

 

פעילות עם השיר: ניתן לעשות ללא אביזר בתנועות ע”פ מילות השיר וניתן לעשות אותו עם חישוקים- בהתחלה כמו הגה, אחר כך כמו חלון שדרכו רואים את האלמנטים השונים או לגדולים יותר- להרים לפי הצבע שמוזכר.

 

מערך הפעילות:

 

פתיחה והטרמה לנושא:

*נשאל את הילדים אם הם אוהבים לטייל. איפה הם אוהבים לטייל. מה רואים כשמטיילים.

*נספר שגם אנחנו הלכנו לטייל ושראינו דשא ירוק, פרח אדום, שמש צהובה ושמים כחולים

*נעבוד עם הדקלום הבא כהכנה לשיר:

 

יצאתי לטייל/ אפרת שמואליאן

יצאתי לטייל

בארץ ישראל

 עם כובע, משקפיים

ובקבוק מלא במים

 

ומה ראיתי?

 

את הדשא הירוק

ראיתי מרחוק

ולפרח האדום

נופפתי לשלום

הכחול שבשמים

לי האיר את העיניים

והשמש בצהוב

בלב עשתה לי טוב

 

*נפעל יחד עם השיר בתנועות שלמדנו, ניתן לצרף גם חישוקים

*נפעל עם השיר במרחב, בהליכה, עצירה ותנועות על פי מילות השיר

*ניתן להשלים את הפעילות בפעילות במרחב של תנועה ועצירה

end of course image