דוכיפת

דוכיפת מטלופון

 

דוכיפת לילדים

 

דוכיפת שיר בעמידה

 

שיר הדוכיפת עם המטלופון

למי: גילאי 2-6

המטרה: זיהוי הדוכיפת כאחד המאפיינים של המדינה וכחלק מהנוף הארצישראלי. הכרת הציפור, המזון שלה, הקול שמשמיעה, המראה שלה. ובנוסף, הכרת המטלופון ולגדולים יותר אף נגינה במטלופון.

מילות השיר:

דוכיפת/ מילים ולחן: נורית וייס לוי

פתיחה-

הופ, הופ, הופ – הופה הופ!

טיילתי בגינה ראיתי שם ציפור

היא מנקרת, מנקרת, במקור

שאלתי :”מה את מחפשת שם בתוך האדמה?”

אמרה לי: “חרקים טעימים אני רוצה”

 

פזמון –

דו ,מי ,סול ,        הופ הופ הופ          כחול, אדום, סגול

דו גבוה, סול, מי   הופה הופ             תכלת, סגול, אדום

דו , מי , סול,       הופ הופ הופ          כחול, אדום, סגול

פה, מי, רה         הופה הופ              ירוק, אדום, צהוב X2

 

עם כתר על הראש מטיילת הציפור

אחורה וקדימה ואחור

שאלתי: “איך קוראים לך?”

“תודה שאתה שואל, קוראים לי דוכיפת!

הציפור של ישראל”.

 

אפיון השיר: שיר במקצב קליט ונעים שהילדים מיד מתחברים אליו. השיר בנוי משני בתים המתארים את מראה הדוכיפת ומספרים על מזונה ומפזמון חוזר המחקה את הקול שלה, כך שכשהילדים ישמעו אותה בחוץ הם ידעו לזהות אותה.

פעילות עם השיר: בבתים – נפעל בתנועות ע”פ מילות השיר ובפזמון – נחקה את התנועות של הדוכיפת תוך כדי יצירת כתר על הראש מהידיים וחיקוי הקול של הדוכיפת.

עם המטלופון: בבתים – הצגה עם בובת דוכיפת ובפזמון – נגינה במטלופון.

 

מערך הפעילות:

פתיחה והטרמה לנושא:

נשוחח על הדברים המאפיינים את מדינת ישראל, בנוף, במנהגים השונים, במאכלים. נציג את בובת הדוכיפת ונספר שגם היא חלק מהנוף בארץ ישראל. נדון יחד עם הילדים על המראה שלה ונספר להם מה היא אוכלת.

נעבור יחד עם הילדים על התנועות השונות בשיר. לפזמון- ניצור כתר עם הילדים מעל הראש ונניע את הראש קדימה ואחורה תוך השמעת הקול של הדוכיפת.

נפעל עם השיר בעמידה ע”פ התנועות שלמדנו.

נוציא את המטלופון ותוך כדי ננגן את הפזמון נלמד את הילדים על הקול של הדוכיפת. עם ילדים בגילאי 4-6 ניתן ללמוד יחד כיצד לנגן את הפזמון עם המטלופון.

נפעל עם השיר בדגש על הפזמון עם המטלופון.