אצא לי אל היער

ערך לימודי – נורית וייס לוי

לימוד לילדים – נורית וייס לוי

שיר – נורית וייס לוי

המלצה ליצירה – סנסנס

למי: גילאי 1-6

המטרה: הכרת ציפור הקוקיה, התמצאות במרחב וקביעות אובייקט, פיתוח יכולת האזנה, הפנמת המשפט המוזיקלי דרך משחק, שירת סול-מי (טרצה).

 

מילות השיר:

אצא לי אל היער / לחן עממי הולנדי, מילים: לא ידוע. / ביצוע מחודש: נורית וייס-לוי, הפקה: דעת

אֵצֵא לִי אֶל הַיַּעַר

לִרְאוֹת אֶת הַקּוּקִית

וַיַּעַן קוֹל מִיַּעַר:

הֵן זוֹהִי הַקּוּקִית!

 

קוּקוּ! קוּקוּ!

הֵן זוֹהִי הַקּוּקִית!

 

אפיון השיר: בשיר המקורי והמוכר ישנם שני חלקים- חלק ראשון של צעידה וטיול ביער ובחלק השני שומעים את קולה של הקוקיה. בעיבוד החדש של, דעת – שילוב אמנויות, ישנו חלק נוסף- מנגינת הקוקיה מתוך קרנבל החיות של סן סנס. המנגינה, יחד עם קולה של הקוקיה, מזמינה אותנו לטייל לנסות ולהקשיב מהיכן נשמעת קולה של הקוקיה.

פעילות עם השיר: 

בישיבה: בכל פעם ששומעים את הקוקייה מסמנים עם הידיים כמו מקור. 

בתנועה במרחב: נלך עם השיר וכשנשמע את הקוקייה נסמן כל פעם במקום אחר במרחב. 

אפשרות נוספת: עם מטלופון. נשיר יחד את השיר וננגן במטלופון את הקו-קו (סול-מי) בעיתוי הנכון.

עם קטנים: ניתן לבצע את השיר עם חישוקים. בחלק א של השיר נקפיץ את החישוק, בחלק ב נציץ דרכו או שנסתיר אותו ובמנגינה של הקוקיה נניח אותו על הריצפה, נסתובב סביבו וקפוץ פנימה כשנשמע את הקו-קו של הקוקיה.

עם גדולים: ניתן לבצע את השיר בפעילות עם עיגולים במרחב. נניח עיגולים על הרצפה, נלך ביניהם לפי המנגינה. סול-מי עוצרים ומסמנים.  נחלק לילדים מקוש ביד, נלך בין העיגולים ובשמיעה של סול-מי נקיש על העיגול. 

אפשרות נוספת לגדולים: נניח בחדר סוגי קפלות/פעמונים – הילדים ינועו עם המקושים ויקישו במוטיב סול-מי.

 

מערך הפעילות:

פתיחה והטרמה לנושא:

*נספר לילדים שאתמול יצאנו לטייל ביער ופתאום שמענו מישהו קורא – קו קו (כאן אפשר להשמיע קו-קו, או לנגן סול-מי במטלופון). מי זה יכול להיות?

*נספר לילדים על הקוקיה, נראה תמונה/ בובה ונשוחח על המראה שלה

*עם קטנים ניתן להוסיף כאן משחקי קוקו. עם גדולים נעבוד על השירה יחד עם המטלופון

*נאזין לשיר, נסתתר ונציץ, נשיר יחד את הקו-קו (אפשר בליווי מטלופון)

*נחלק עיגולים או חישוקים, בהתאם לגיל הילדים, ונפעל כמתואר לעיל.

end of course image