קליפ
The purpose of the activity - פיתוח דמיון ויצירתיות, עבודה על קורדינציה, סוגי מקצב, חזק וחלש
The set of activities for ages 0-3:
about the song - שיר במקצב קליט שמתאים בדיוק לילדי הגיל הרך. הקצב של השיר סוחף ומזמין להקיש ולתופף לפי קצב המנגינה. לשיר שני בתים ופזמון וקטע תיפוף בסוף הבית השני. מילות השיר ברורות מאוד ומזמינות אותנו לפעול יחד עם הנאמר בשיר- להכין עוגיות, לתופף חזק ולהכין מרק, לתופף חלש ולהכין עוגה של דבש ועוד.. החזרתיות בפזמון על המילים כף ודלי מזמנת אותנו לעשות תנועה קבועה שחוזרת על עצמה.
at the meeting - נדבר על עונת הקיץ. מה רואים בחוץ בקיץ? מה אוכלים בקיץ? חם או קר? ולאן ממש כיף ללכת כשחם? לים! נספר לילדים שבוקר אחד רצינו ללכת לים אז התחלנו להתארגן. דרך הסיפור נשוחח על מה שצריך לקחת לים, כיצד נשמור על עצמינו מפני השמש החמה? נשאל את הילדים עם מה נשחק בחול? אז נוכל להוציא את הכף והדלי..
in motion - לפני שנחלק לילדים כף ודלי נשתמש בכח הדמיון. נעשה כאילו יש לנו ביד כף ודלי, יחד נכין עוגיות, נבשל מרק ונאפה עוגה.
in music - נתמקד בעיקר בהקשת המקצבים השונים המלווים את השיר.
with accessory - נשתמש בכף ודלי ונפעל יחד עם השיר לפי הנאמר בו.
without accessory - ניתן לרקוד עם השיר במרחב ולהעזר בידיים כאילו שהן כף ודלי.
in the game - ניתן ללמד את הילדים (מגיל שנתיים) שבשפת המוזיקה 'פורטה' זה חזק ו'פיאנו' זה חלש ונשחק משחק- כשנגיד פורטה על הילדים יהיה לתופף חזק וכשנגיד פיאנו יהיה עליהם להקיש חלש.
Activity set for Galai 3-6:
about the song - שיר במקצב קליט שמתאים בדיוק לילדי הגיל הרך. הקצב של השיר סוחף ומזמין להקיש ולתופף לפי קצב המנגינה. לשיר שני בתים ופזמון וקטע תיפוף בסוף הבית השני. מילות השיר ברורות מאוד ומזמינות אותנו לפעול יחד עם הנאמר בשיר- להכין עוגיות, לתופף חזק ולהכין מרק, לתופף חלש ולהכין עוגה של דבש ועוד.. החזרתיות בפזמון על המילים כף ודלי מזמנת אותנו לעשות תנועה קבועה שחוזרת על עצמה.
at the meeting - נדבר על עונת הקיץ. מה רואים בחוץ בקיץ? מה אוכלים בקיץ? חם או קר? ולאן ממש כיף ללכת כשחם? לים! נספר לילדים שבוקר אחד רצינו ללכת לים אז התחלנו להתארגן. דרך הסיפור נשוחח על מה שצריך לקחת לים, כיצד נשמור על עצמינו מפני השמש החמה? נשאל את הילדים עם מה נשחק בחול? אז נוכל להוציא את הכף והדלי..
in motion - לפני שנחלק לילדים כף ודלי נשתמש בכח הדמיון. נעשה כאילו יש לנו ביד כף ודלי, יחד נכין עוגיות, נבשל מרק ונאפה עוגה.
in music - נתמקד בעיקר בהקשת המקצבים השונים המלווים את השיר, חזק, חלש ובקצב השיר.
with accessory - נשתמש בכף ודלי ונפעל יחד עם השיר לפי הנאמר בו.
without accessory - ניתן לרקוד עם השיר במרחב ולהעזר בידיים כאילו שהן כף ודלי.
in the game - ניתן ללמד את הילדים (מגיל שנתיים) שבשפת המוזיקה 'פורטה' זה חזק ו'פיאנו' זה חלש ונשחק משחק- כשנגיד פורטה על הילדים יהיה לתופף חזק וכשנגיד פיאנו יהיה עליהם להקיש חלש. אפשר לקרוא כל פעם לזוג ילדים, אחד מהם יהיה הדלי והחבר יקיש עליו כאשר הוא יצטרך להגיד אם זה היה בפורטה או בפיאנו.
A recommendation for a musical piece - עבודה על הקשות ומקצבים.
The lyrics -
דלי וכף / מילים ולחן: אינה קריבינסקי, הפקה דעת
כף ודלי, דלי וכף
נשחק בחול עכשיו
כף ודלי, דלי וכף
נשחק בחול עכשיו.
עוגיות מחול עכשיו
אנו מכינים יחדיו
כף של חול לתוך הדלי
הנה הבצק שלי
ונוסיף טיפה של מים,
נערבב אחת ושתיים.
נהפוך נא את הדלי
הופ – העוגיות שלי.
מקישים על דלי חזק,
מכינים לנו מרק.
מקישים על דלי חלש,
ואופים עוגה עם דבש.