The purpose of the activity - חשיפת הילדים לקשת רחבה של רגשות תוך עבודה על מוטוריקה גסה ושיווי משקל בתנועה במרחב.
The set of activities for ages 2-6:
על הדקלום – הדקלום מתאר רגשות מעולמם של הילדים ומקשר כל רגש לתנועה והבעה לא מילולית. אחרי כל תיאור מתנגנת מנגינה המתאימה לאותו הרגש.
at the meeting - נציג תמונות שונות המביעות רגשות שונים ונשאל את הילדים איך לדעתכם האנשים בתמונה מרגישים. נבקש מהילדים להדגים ילד שמח, עצוב, מתרגש,מפחד וכועס (עם גדולים אפשר לבקש מתנדבים שיציגו לכל הילדים).
נציג לילדים את הדקלום ונפעל עם הילדים. (ניתן להשלים את הפעילות עם השיר 'אני מרגיש')
in space - נאזין לרגש המתואר בשיר ונצעד עם המוסיקה בהתאם.
in motion - נביע בעזרת הגוף את הרגשות "בהקצנה" נעבוד על כל רגש בנפרד ונחפש בגוף איך אפשר להביע אותו, לאחר מכן ננסה לעבור מרגש לרגש וליצור ריקוד משעשע
in the game - "מצב הרוח נושב" – המורה מכריזה "אני שמחה כשמגיע אורח לבקר" כל הילדים שמזדהים עם המשפט ומרגישים אותו הדבר קמים ומחליפים מקומות. אני עצובה כש.. אני מתרגת כש..
חשוב לזכור ברגשות אין נכון ולא נכון. הכל לגיטימי להרגיש.
מילות הדקלום –
רגשות בצליל ובתנועה / מילים: אפרת שמואליאן, הפקה: דעת
כְּשֶׁאֲנִי שָׂמֵחַ אֲנִי מְדַלֵּג בַּהֲנָאָה
הַגּוּף שֶׁלִּי זָקוּף וּבַלֵּב יֵשׁ מַנְגִּינָה
כְּשֶׁאֲנִי עָצוּב, אֲנִי הוֹלֵךְ לְאַט
וְכָל הַגּוּף שֶׁלִּי כָּפוּף מְעַט
כְּשֶׁאֲנִי מִתְרַגֵּשׁ, אֲנִי מְקַפֵּץ וּמִתְלַהֵב,
וּפִתְאוֹם הַכֹּל פּוֹרֵחַ לִי בַּלֵּב
כְּשֶׁאֲנִי כּוֹעֵס, כָּל הַגּוּף שֶׁלִּי קָשֶׁה קָשֶׁה
וְכָל מָה שֶׁשֶּׁלִּי, אֲנִי לֹא מַרְשֶׁה
כְּשֶׁאֲנִי מִפַּחַד הָרַגְלַיִם מַתְחִילוֹת לִרְעֹד,
כָּל הַגּוּף מתנדנד וְקָשֶׁה לִי לִצְעֹד
אבל היום…היום אני שמח