תיפוף על בית
תיפוף גוף
Naa Elad
מטרת הפעילות – הפנמה של תבניות מקצב ופיתוח חוש הקצב דרך הכרת הבית על חלקיו, פיתוח דימוי גוף ויכולת ויסות עוצמה.
מערך הפעילות לגליאי 2-6:
על הדקלום – דקלום פשוט וקליט עם תבנית מקצב קבועה המאפשרת הפנמה ולמידה של נושא תבניות המקצב. הדקלום מושמע פעמיים- בפעם הראשונה נדקלם את מילות הדקלום ונשתמש בתבנית מקצב אחת- טה, טה, טה-טה, טה. בפעם השניה בסוף כל שורה תתווסף תבנית מקצב נוספת של ארבע פעמות- טה, טה, טה, טה.
at the meeting - נציג לילדים דגם של בית ונשוחח על החלקים השונים שבו. נדון בשונה ובמשותף בין בתים שונים. נדקלם את מילות הדקלום בפה תוך שימת דגש על הפנמת המקצב
תיפוף גוף – נאזין לדקלום וננסה לזהות יחד את תבנית המקצב, נכיר לילדים את הצליל טה והצליל טה-טה ונלמד להקיש על פי תבנית מקצב במשחק- בכל פעם ניצור מהצלילים תבנית מקצב אחרת והילדים יקישו בהתאם על הגוף, ברקיעות רגליים וכדו', נחבר את המקצב שלמדנו בהתאמה למילות הדקלום יחד עם תיפוף על הגוף ונפעל יחד עם הדקלום בתיפוף על הגוף
in music - נלמד את תבנית המקצב שבדקלום (טה, טה, טה-טה, טה / טה, טה, טה, טה) נחלק לילדים דגם של בית (ניתן גם לחלק חתיכת פלסטיק או עץ, או כל דבר שאפשר להקיש עליו) ומקושים, נקיש את המקצבים שלמדנו ולבסוף נפעל יחד עם הדקלום בתיפוף המקצב על גבי הדגם.
מילות הדקלום –
דקלום בית / מילים: אינה קריבינסקי
בית בית הנה גג
דלת דלת סגור ופתח
צועדים על הרצפה
מסתכלים על התקרה
מצלצלים בפעמון
מַקִּישִׁים עַל הַחַלּוֹן
מְצִיצִים מֵהַוִּילוֹן קו קו