מציגת הפעילות – אפרת שמואליאן
The purpose of the activity - עבודה על מקצבים, צבעים, מוטוריקה, פיתוח יצירתיות.
The set of activities for ages 0-3:
about the song - דקלום צבעוני המלווה בתנועות ידיים ובתיפוף מקצב.
at the meeting - ניתן להראות לילדים תמונות לפי האלמנטים המוזכרים בדקלום, או להראות מטפחות בצבעים המוזכרים ולתת לילדים לנחש כל פעם מה ראיתי בטיול.
in space - נקיש את המקצבים בצעידה במרחב ונעבוד על תנועה ועצירה (בחלק הראשון של הדקלום נצעד במרחב ובחלק השני נעצור ונעשה תנועות ידיים בהתאם לאלמנטים).
in motion - ניתן להציג את האלמנטים עם הגוף- בשביל להיות דשא נשכב על הריצפה, לפרח נצמח כמו גבעול ונניח ידיים על הראש כמו עלי כותרת, לשמים נעמוד על קצות האצבעות ולשמש נשתבלל לעיגול.
in music - נלמד את המקצב של השיר, נקיש אותו על אברי הגוף. ניתן להקיש עם מקלות מקצב.
with accessory - אפשר להעזר בכלי הקשה שונים לתיפוף המקצבים ובחלק של האלמנטים כלי ההקשה יהפכו כל פעם לדשא, לפרח, לשמים ולשמש.
without accessory - נקיש את המקצבים השונים בבכל פעם על איבר אחר בגוף.
Activity set for Galai 3-6:
about the song - דקלום צבעוני המלווה בתנועות ידיים ובתיפוף מקצב.
at the meeting - ניתן להראות לילדים תמונות לפי האלמנטים המוזכרים בדקלום, או להראות מטפחות בצבעים המוזכרים ולתת לילדים לנחש כל פעם מה ראיתי בטיול. עם ילדים גדולים אפשר לבקש כל פעם מילד שיבוא לסדר את המטפחת בצורה של האלמנט המוזכר.
in space - נקיש את המקצבים בצעידה במרחב ונעבוד על תנועה ועצירה (בחלק הראשון של הדקלום נצעד במרחב ובחלק השני נעצור ונעשה תנועות ידיים בהתאם לאלמנטים).
in motion - ניתן להציג את האלמנטים עם הגוף- בשביל להיות דשא נשכב על הריצפה, לפרח נצמח כמו גבעול ונניח ידיים על הראש כמו עלי כותרת, לשמים נעמוד על קצות האצבעות ולשמש נשתבלל לעיגול. אם יש יכולת גבוהה אפשר גם לעשות בזוגות, זה מוסיף אתגר לפעילות. נשים מנגינה ברקע ובכל פעם המורה תגיד על פי איזה אלמנט מתנועעים והילדים ינועו לפי איכות האלמנט איך שהם מבינים ורוצים. נאפשר להם להיות יצירתיים ולהשתמש בדמיון שלהם. יכול להיות כזמן הרפיה בסוף השיעור.
in music - נלמד את המקצב שבשיר, תחילה במחיאות כף נמשיך לאיברים שונים בגוף ואפשר להגיע להליכה. נשחק משחקי מקצבים (מחיאה לפי הברות השם, כל אחד ממציא מקצב, מקצב הדקלום בלי שמדקלמים את המילים, הליכה לפי מקצבים משתנים וכדו')
with accessory - אפשר להיעזר בכלי הקשה שונים לתיפוף המקצבים ובחלק של האלמנטים כלי ההקשה יהפכו כל פעם לדשא, לפרח, לשמים ולשמש. כמו כן ניתן לחלק סרטים/ מטפחות לפי הצבעים ולבסוף ליצור תמונה משותפת של הטיול.
without accessory - נקיש את המקצבים השונים בבכל פעם על איבר אחר בגוף. אפשר להוסיף לאתגר- לתופף עם יד על רגל נגדית, לתופף באיקס ועוד כיד הדמיון. נדקלם ונציג את השיר בעזרת הגוף וניתן אף לעשות ממנו "הצגה" בו כל הגן יוצא לטייל ביחד.
in the game - נניח אלמנטים שונים בצבעים המוזכרים בדקלום. נתופף על תוף והילדים יסתובבו בין החפצים, כאשר נעצור ונאמר את אחד מהאלמנטים (דשא, פרח, שמים, שמש) הילדים יצטרכו לגעת בחפץ שבאותו הצבע.
To download the task page Click here
מילות הדקלום –
יצאתי לטייל/ אפרת שמואליאן
מי רוצה ללכת לטייל?
יצאתי לטייל
בארץ ישראל
עם כובע, משקפיים
ובקבוק מלא במים
ומה ראיתי?
את הדשא הירוק
ראיתי מרחוק
ולפרח האדום
נופפתי לשלום
הכחול שבשמים
לי האיר את העיניים
והשמש בצהוב
בלב עשתה לי טוב