שלהבות במדורה

שלהבות במדורה

למי: גילאי 0-6

המטרה:  הפנמת מושגי יסוד כגון- למעלה-למטה, גבוה-נמוך, קטן-גדול. לגדולים יותר- הרחבת המושגים הנ”ל גם לתחום המוזיקלי.

 

מילות השיר:

שלהבות במדורה / מילים ולחן: אינה קריבינסקי

בואו חברים בואו במהרה

נדליקה ביחד מדורה!

מדורה יש! מדורה יש!

ל”ג בעומר חג של אש

 

להבה קטנה התפתלה השתובבה

היא עלתה, עלתה, עלתה –והופ כבתה

אוי מה קרה? למה היא כבתה?

נעשה מחדש מדורה גדולה ממש!

מדורה יש! מדורה יש!

ל”ג בעומר חג של אש

 

להבה שניה התפתלה השתובבה

היא עלתה, עלתה, עלתה –והופ כבתה

אוי מה קרה? למה היא כבתה?

נעשה מחדש מדורה גדולה ממש!

 

מדורה יש! מדורה יש!

ל”ג בעומר חג של אש

 

הרבה להבות מתפתלות, מתפתלות

הן עולות, עולות, עולות – ומתרבות

למדורה גדולה הן מתחברות

בואו במהרה נשב מסביב למדורה.

 

מדורה יש! מדורה יש!

ל”ג בעומר חג של אש

 

 אפיון השיר: השיר בנוי משלושה בתים ופזמון חוזר. הבתים מתארים את תהליך הדלקת המדורה ומשלבים הזמנה לעבודה על מושגים והפזמון מזמין את הילדים להצטרף בקריאות- יש! בכל פעם שמתאים. שיתוף הילדים בשיר יוצר ענין וסקרנות ומשאיר את הילדים מחוברים לאורך כל השיר.

פעילות עם השיר: ניתן לחקות את שלהבות המדורה ע”י סרטים או מטפחות בצבעי האש, ואפשר גם להעזר בגוף שלנו כמדורה בעצמו.

 

מערך הפעילות:

פתיחה והטרמה לנושא:

*נציג לילדים מדורה וניצור שיח- כיצד מדליקים? באלו חומרים נשתמש לבניית המדורה ובאלו חומרים נעזר להדליק אותה ועוד..

*נעבוד יחד על התנועות של השיר- נדליק שלהבות, נעלה איתן למעלה ונכבה למטה. נדגים אש גדולה ואש קטנה. נעזר במשפטים מתוך השיר כהכנה לשיר עצמו.

*נפעל יחד עם השיר בתנועות שלמדנו, עם הגוף או עם אביזרים מתאימים שהזכרנו לעיל.