תוכנית לימודים
תוכנית לימודים
תוכנית לימודים
3. מי רוצה להתאפר/ מילים ולחן: אינה קריבינסקי
3. מי רוצה להתאפר/ מילים ולחן: אינה קריבינסקי

  1. מי רוצה להתאפר/ מילים ולחן: אינה קריבינסקי

אפיון השיר: איך מביעים שמחה דרך המוסיקה? מהירות גבוה ומקצבים מהירים. השיר כתוב במז’ור. המנגינה עולה ויורדת לפי מילות השיר.

מטרה מוסיקלית: שיר לחג הפורים. כמו שהילד מתאפר ומתחפש –  גם המנגינה לעיתים מתחפשת. פעם היא מהירה יותר ופעם מאטה מעט, פעם שרה ופעם מדברת, מפתיעה כל פעם מחדש, מעוררת סקרנות והרבה ענין ומחברת את הילדים לאווירה פורימית ושמחה.

מטרה קוגנטיבית: יכולת אבחנה בפרטים וחיבור שלהם יחד לאובייקט שלם. לדוגמא- ההבנה שאף אדום, לחיים, שפתיים, יוצרים יחד ליצן.

מטרה רגשית: המשחק בשיר , הדמיון וההצגה מסייעים לתהליכים של שחרור ריגשי.

השתלבות השיר בתוך מערך השיעור:

אפשר לעשות שיעור שלם סביב השיר הזה. שיעור של תחפושות ואיפור שמח כהכנה לחג הפורים. השיר משעשע ומלא בקצב ותנועה, מכניס את הילד לעולם של דמיון עם מוטיבים מעולמם של הילדים ומעודד אותם לחיקוי, משחק ותנועה במרחב. בהתאם למילות השיר הילד מציג עם איברי הגוף שלו כל מני דמויות: ליצן, פרפר וחתול, וכך מפתח דימוי גוף ויצירתיות. השיר מעלה חיוך ומביא הרבה שמחה לבית ולגן.

מי רוצה להתאפר / מילים ולחן: אינה קריבינסקי

מי רוצה להתאפר, נהפוכה לאחר

נצבע את הפנים  בצבעים שונים

 

אדומות הלחיים

אף אדום וגם שפתיים

נקודות שחורות, שחורות

בשחור נצבע גבות

כל אחד יכול לראות

יצא ליצן מצחיק מאוד

 

מי רוצה להתאפר, נהפוכה לאחר

נצבע את הפנים  בצבעים שונים

 

כנף אחד ועוד כנף

מחושים וגוף ואף

רק נשאר לנו לומר

התאפרנו לפרפר

אתה פרפר אני פרפר

המשחק עוד לא נגמר

 

מי רוצה להתאפר, נהפוכה לאחר

נצבע את הפנים  בצבעים שונים

על המצח שתי אוזניים

שפם ארוך  ואף

מיאו,  איפה הזנב?

הוא מאחורי הגב

זנב, זנב, הוא מאחורי הגב