תוכנית לימודים
שיעור ראשון: פסיכולוגיה של הילד
שיעור שלישי: שלוש ארבע ו..ממה מתחילים?
שיעור רביעי: תקשורת זה כל הסיפור
שיעור שישי: תרגילי חיזוק וחיבור לגוף
בונוס: עולים שלב
פתיחה והקדמה
גמילה = גדילה ופרידה

סיכום השיעור:

כשאנחנו מדברים על גמילה מחיתולים, אנחנו מדברים בעצם על פרידה של הילד מהחיתול שלו, מהמוכר והידוע שלו. כדי להבין מה זה בכלל גמילה מחיתולים- אנחנו לוקחים “צעד אחורה”, מסתכלים על הילד ועל המקום הרגשי שהוא נמצא בו. השורש של מאפייני הגיל של הילד, שמתחיל החל מגיל שנה וחצי וממשיך אפילו עד גיל 5.

הילד נמצא בגיל המעבר- מעבר בין תינוק, פעוט, לילד. מצד אחד יש לילד צורך בשליטה- הוא רוצה לעשות הכל לבד, בעצמו, הוא רוצה להיות הכי גדול ועצמאי ומצד שני הוא לא רוצה לעשות דברים לבד, רוצה שנעזור לו בכל דבר, רוצה שנפנק אותו, אפילו שזה לפעמים מעצבן אותנו כבר הפינוק הזה.

בעצם יש פה איזה דיסוננס בין 2 החלקים האלה שמבטאים מצד אחד את הצורך של הילד בשליטה ועצמאות ומצד שני את הצורך בניראות, שזה תראו אותי, אני פה, אני קיים, זה צורך שהוא יותר גדול מ”סתם” תשומת לב, וחשוב לתת לילד את המענה לצורך הזה כי הוא בסיס מאוד חשוב לגדילה ולהתפתחות שלו, לאמון שלו בעצמו, לביטחון העצמי שלו בעצמו ובזולת.